This is a legacy provincial website of the ATA. Visit our new website here.

Welcome to the newly redesigned ATA Magazine! / On s’est refait une beauté

Editor’s Notebook / Note De La Rédactrice

November 15, 2019 Joni Turville, Editor-in-Chief / ATA Magazine Rédactrice en chef de l’ATA Magazine

Welcome to the newly redesigned ATA Magazine!

With this, the first issue of our 100th volume, we’re debuting a new look and feel, embracing our history in a contemporary way.

Refreshing the magazine has been a monumental task that has taken more than a year. We began by conducting a survey of readers in June of 2018. Results showed that approximately half of respondents enjoy academic-style articles and about half said they enjoy magazine-style features. As we worked through the redesign, we settled on a new approach that combines both.

 

You’ll notice that we will continue to have longer, substantive articles, but they will appear alongside other magazine-style features that highlight a variety of topics, people and issues. Not only is the content changing, but you will also notice an emphasis on bold design, including visual stories, infographics, illustrations and striking photography.

Calls for your participation, opinions and ideas will be integrated within the magazine itself as well as through social media. Not only do we want to ensure the magazine is for you, but also about you and of importance and interest to you.

We want the magazine to continue to recognize the Alberta Teachers’ Association as the authoritative voice on education in Alberta while connecting you to your Association and to each other. 

Stay tuned for an additional enhancement—a pilot of a digital, interactive version of the magazine that will be launched in the 2019/20 school year.

As ever, thanks for reading and thank you for all you do for the students of Alberta.

On s’est refait une beauté

Nous vous présentons la version remaniée de l’ATA Magazine!

Ce premier numéro du volume 100 propose une toute nouvelle formule qui agrémente notre riche histoire d’une touche contemporaine.

Reconcevoir la revue a nécessité énormément de travail; le processus s’est étalé sur plus d’un an. Nous avons commencé par sonder nos lecteurs en juin 2018. Cette consultation a révélé qu’environ la moitié des répondants apprécient les articles de nature savante, alors qu’un nombre comparable d’entre eux s’intéressent aux chroniques de type magazine. Le processus de reconception nous a permis d’adopter une approche combi-nant les deux.

Vous remarquerez que nous publions toujours des articles de fond plus longs, mais qu’à ceux-ci s’ajoutent des chroniques de type magazine portant sur une variété de sujets, de personnes et d’enjeux. En plus de cette évolution du contenu, vous cons-taterez l’accent mis sur une présentation dynamique intégrant des représentations visuelles, des infographies, des illustrations et des photos saisissantes.

Des demandes de participation et des occasions de partager vos idées et opinions vous seront communiquées dans la revue ainsi que par l’entremise de nos comptes sur les réseaux sociaux. Nous tenons non seulement à ce que la revue reflète votre réa-lité, mais aussi à ce que vous vous y reconnaissiez et à ce qu’elle retienne votre intérêt. Nous souhaitons que cette revue continue d’affirmer le rôle de l’Alberta Teachers’ Association comme autorité en matière d’éducation en Alberta, tout en favorisant la création de liens entre vous et votre association professionnelle, d’une part, et entre vous et vos collègues, d’autre part.

Surveillez nos communications, puisque nous lancerons également, dans le cadre d’un projet pilote, une version numérique et interactive de la revue au cours de l’année scolaire 2019-2020.

Merci de faire partie de nos fidèles lecteurs, et merci de tout ce que vous faites pour les élèves de l’Alberta.

Also In This Issue